Subject: Re: rockbox and the player of archos...questions

Re: rockbox and the player of archos...questions

From: Martin <martindavidsson_at_gmx.de>
Date: Tue, 3 Jun 2003 11:07:01 +0200

......Verkar som du är svensk så då kan jag nog pratas svenska :)

Så ni har inte implementerat det ännu att man kan vakna med musik på "FM
recorder:n"
Med archos drivers så funkar det eller, har "recorder" det också och "the
player"

Vad knepigt att att det skiljer sig så när det gäller laddning (styrs av
hårdvara el rockbox),för ni skriver inte mycket om hur det funkar med
laddningen på olika arhchos modeller i faq:en.
Jag vill ha en spelare som inte brännar batterierna,konstant står och
laddar, Hur fungerar det att ladda spelarna. Har läst om att det
finns deep discharge osv. Har också läst att någon spelar börjar ladda när
batterierna underskrider 80% av full kapacitet. Hur fungerar laddningen på
olika modeller, hur styrs laddningen med "FM recorder:n"

Jo skrev att jag ville ta ut batteriet pga att jag inte ville att spelaren
skulle gå på batterierna, men det är tydligen det enda sättet
som spelaren funkar på, att ta ström från batteriet o inte ifrån nätet. Den
funkar inte då skrev du

4) Is there anything rockbox have done about the rechargeprocess.
--Yes, we make charging possible on recorders. On the other models there's
nothing Rockbox can do about it.

Menar du att man inte ens kunde ladda på "recorders"......men kunde ni styra
över den eller inte, där styrdes väl laddningen
av hårdvaran eller

5)and what have you (they) done about saving the battery....concrete
--Read the source. To mention a few: we use an as big buffer as possible,
spin
down the disk quickly after the chunks are read and attempting to keep dirs
in memory when browsing dirs.

Jo ni har gjort ett jäkla bra jobb :)........har läst om allt detta. Min
dåliga engelska, menade mer skydda,,,inte rädda, skydda batterierna
från att bli heta (ladda när dom är laddade), tex känner archos av när dom
är fullt laddade, fungerar det så på alla modeller, Hur skiljer sig
laddningarna från att styras av hårdvara jämfört med mjukvara, är det något
ni saknar att kunna styra över,vad har förbättras med att recordern
kontrolleras av hårdvaran när det gäller laddningen

Många frågor.....tack för att du tog dig tid att svara
mvh Martin i Västerås